In medisch contact over cosmetische ingrepen in de reclame

Cosmetische behandelingen worden gepromoot in allerhande reclames. Als die misleidend zijn, kun je daar een klacht tegen indienen. Maar dat gebeurt nog te weinig, stellen arts en gezondheidsjurist Sebastiaan Pronk, Tom Decates, Anne-Mette Hermans en Sietske Atsma in Medisch Contact.

Juist in de voorfase van een mogelijke medische ingreep is heldere en eerlijke informatie essentieel, zeker in de cosmetiek. Reclame kan hierin zowel een positieve als negatieve rol spelen. Niet alle berichten op Instagram of TikTok over cosmetische ingrepen geven eerlijke en objectieve informatie, maar ze beïnvloeden en bereiken wel grote groepen in de samenleving.

Lees hier het volledige artikel op de website van Medisch Contact.

Vorige
Vorige

De opkomst van uitgebreide skincare routines bij jonge tieners: nodig of overdreven?

Volgende
Volgende

Tjinta Brinkhuizen reageert op skincare trend bij jongeren